De Blauwe Vogel



Corona virus update.

 

!! Let wel : dit is altijd onder voorbehoud. Elk land wijzigt zijn regels quasi wekelijks.

De toestand van volgende week voorspellen, is dan ook gekkenwerk en kan niemand.
Ook onze overheid blinkt uit in onduidelijkheid.

Het komt er, kort door de bocht, op neer dat " ze ook niks weten "

Alle begrip daarvoor : elk land komt met zijn eigen regels & voorwaarden. En dat is dan nog maar het werelddeeltje Europa. ( ! )

 

Ook in ons eigen land, wijzigt de situatie dagelijks.
En niet vergeten : wij hebben de slechtste cijfers van Europa...

In veel landen, zien ze ons dus véél liever niet komen wegens onze barslechte Corona cijfers...

En dat is dan voor Vlaanderen, de plek waar we zelf wonen ( ! )

Wereldwijd gezien, is het hier dus een van de " slechtste plaatsen " om momenteel te vertoeven . . .

 

En - uiteraard - dan zijn we nog maar alleen aan het praten over Europa.

Het wordt helemaal een lachertje, als we de adviezen van Amerika, alle Afrikaanse & Aziatische landen nog apart moeten opvolgen.

Ook daar wijzigt het wekelijks - soms zelfs dagelijks. Alle onderstaande info is dus louter informatief & kan altijd nog worden aangepast.

 

Onze excuses hiervoor, maar u snapt ook dat wij geen enkele invloed hebben op geen enkele overheid ter wereld.
We moeten het doen met de informatie die we ontvangen - en die is bitter weinig . . .

 

 

Alle reizen " buiten Europa " zullen niet doorgaan tem 30/11/2020.

 

Alle cruises zullen niet doorgaan tem. 30/11/2020.

 

 

U kan ons steeds via onze website, alsook via e-mail bereiken.
 

Let op: het fysieke kantoor is voorlopig nog gesloten, we werken 7 op 7 achter gesloten deuren.

Dit voor onze fijne collega's : we hebben iedereen hard nodig wegens het vele werk.
We kunnen ons geen corona besmetting veroorloven ...

 

( we moeten de reis omboeken van meer dan 30.000 Blauwe Vogeltjes, anders is het niet meer werkbaar . . . )

 

 

 

 

 

Update 15 juli 2020 :

 

Coronavirus: impact van de kleurcode van een land op de annulatiemogelijkheden

 

De FOD Buitenlandse Zaken  werkt op zijn website met kleurcodes om aan te geven of reizen naar een bepaald land of bepaalde regio toegelaten is.

 

rood

 

voor die landen/zones geldt een reisverbod voor niet-essentiële (toeristische) reizen gezien de ongunstige epidemiologische situatie

OF het land in kwestie laat geen Belgen toe op het grondgebied.
 

oranje

 

het is mogelijk om naar die landen/gebieden te reizen, maar dat wordt sterk afgeraden gezien de ongunstige epidemiologische situatie OF omdat het land van bestemming beperkingen

oplegt voor toeristen.
 

 

groen

 

reizen is mogelijk zonder bijkomende beperkingen. Het blijft echter belangrijk om het reisadvies op te volgen.
 

Die kleurcodes worden regelmatig aangepast.
 

De annuleringsvoorwaarden van een reis, zowel door de organisator als door de reiziger, hangen ook af van de kleurcode die bij het land of de regio van bestemming hoort.


 

Bij code groen kan er in alle veiligheid worden gereisd. Geboekte pakketreizen kunnen dus doorgaan. Reizigers moeten wel rekening houden met maatregelen in het land van bestemming, zoals het dragen

van een mondmasker of het houden van sociale afstand.


 

Bij code rood zijn niet-essentiële reizen verboden. Geboekte pakketreizen naar een land, een streek of een stad waarvoor die code geldt, kunnen niet worden uitgevoerd door overmacht. Bij annulering van die

pakketreis is geen opzegvergoeding verschuldigd, ongeacht of reiziger of de reisorganisator annuleert.


 

Code oranje waarschuwt de burger voor een verhoogd risico. Die code oranje is echter geen klassiek, negatief reisadvies van Buitenlandse Zaken. Concreet betekent het dat reizen kan en dat pakketreizen

uitgevoerd kunnen worden. Volgens de pakketreiswetgeving (wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten) mag een reiziger zijn

geboekte pakketreis voor vertrek altijd annuleren. Gaat zijn reis echter naar een land, streek of stad waarvoor de code oranje geldt, waar het reiscontract dus kan worden uitgevoerd, is hij bij annulering de

opzegvergoeding verschuldigd aan de reisorganisator, zoals voorzien in de reisvoorwaarden. Enkel wanneer de pakketreis om redenen van overmacht niet kan worden uitgevoerd zoals overeengekomen, is de

opzegvergoeding niet verschuldigd.

 

Bron : https://economie.fgov.be/nl/themas/ondernemingen/coronavirus/informatie-voor-reizigers/reisannulatie-voor-vertrek/coronavirus-impact-van-de

 

Je kan de updates van Buitenlandse zaken via onderstaande link opvolgen:

 

https://diplomatie.belgium.be/nl

 

 

Update 8 Juni 2020 :

Van onze Belgische overheid krijgen we 0.00000 ( nul komma nul ) informatie ( heel spijtig, allemaal... )

Ook de landen zelf, staan niet te springen om ons welkom te heten ( wegens onze barslechte Corona - cijfers )

We gaan dus zelf de knoop doorhakken.

Reizen " buiten Europa " zullen niet doorgaan tot en met 31 Augustus 2020.

( dus alle reizen naar Azië ( Indonesië, Sri Lanka ... ) , USA, Zuid Amerika, India, Canada )

 

Van China, Dubai, Thailand, Sri Lanka, Rusland, Oceanië & Afrika hebben we zelfs al zekerheid dat alle reizen niet doorgaan tot en met 31 augustus 2020.

 

Ook alle mega cruises met MSC, Costa, Celebrity, Holland America Line, Azamara en Oceania zullen niet doorgaan, en dit tot en met 30 september 2020.

De Kroatië cruise zal wel wekelijks plaatsvinden.

 

Reizen binnen Europa - voorlopig - wel nog. Meer informatie volgt nog de komende week.

De meeste citytrips ( Rome, Boedapest, Lissabon, Praag, London ) gaan ook niet door.

Alle citytrips naar Wenen, Parijs & Amsterdam gaan wel door !

 

Alle klanten gaan hier de komende weken nog informatie over ontvangen.

Eindsaldo moet dus niet meer betaald worden voor afreizen van Juli. ( er werden ook geen eindfacturen meer opgestuurd sinds april dit jaar )

Niet vergeten aub : het gaat hier over meer dan 30.000 ( inderdaad : dertigduizend ) Blauwe Vogel-reizigers,

waarvan we de reis moeten omboeken ( ! )  U snapt dat dit een hels karwei is... Dank voor Uw begrip.

We zijn hier 6 dagen per week fulltime mee bezig met ons team van 22 ( tweeentwintig ) medewerkers om U zo snel als mogelijk te helpen.

 

Het is een berg werk. Een algemeen communiqué zal nog volgen per getroffen reiziger.

 

Hou het gezond & probeer kortbij te genieten van het leven.


Trudo Carlier - De Blauwe Vogel 1609.

 

 

Update 28 Mei 2020 :

Onze overheid heeft beslist, dat ze nieuwe informatie meedelen op de " Nationale Veiligheidsraad " van Maandag 8 Juni.
Tot die datum, kunnen en mogen we geen beslissing nemen over buitenlandse reizen voor de maanden Juli / Augustus.
Zodra we van onze overheid meer informatie ontvangen, houden we jullie via dit kanaal op de hoogte.

( ter info : kans is heel groot dat er veel afreizen in Juli niet zullen plaatsvinden zoals cruises, Thailand, China, Usa & Rusland ... )

 

 

Update 21-04-2020

 

Beleef het zelf en bekijk hieronder onze mooie video

 

Alle afreizen tot en met 30 juni zullen niet plaatsvinden, vanwege het Corona-virus! 

We geven alle reizigers de mogelijkheid hun geboekte reis te verplaatsen naar een latere datum.

Hierbij volgen we het beleid van onze partners om de uiterst toegestane reisdatum te bepalen.

Klanten voor bepaalde afreisdata in de maand april / mei, hebben van ons al een voorstel met een gepast alternatief gekregen.

Andere klanten nog niet. Dat komt omdat het personeel van de meeste luchtvaartmaatschappijen, rederijen & hotels

op non-actief zijn gezet en -/of gesloten zijn.

 

We ontvangen zelf bijna geen informatie van leveranciers en overheden op dit moment.

Er is nog heel veel onduidelijkheid.

Eerst moet men het virus onder controle krijgen & achterna de grenzen terug opengaan.

 

Van zodra wij alles rond hebben bij leveranciers, overheden,... en dus de bedrijven terug werkzaam zijn

en de wereldgrenzen terug "open & operationeel" zullen worden gesteld,

kunnen we met gepaste alternatieven naar buiten komen, en zullen we per dossier hierover communiceren.


 

Voor de meeste dossiers verwachten we zelfs pas rond 15 augustus 2020 meer informatie.

 

Mogen we dus vriendelijk vragen om niet zelf met voorstellen af te komen, daar we anders het overzicht verliezen.

Wij contacteren u van zodra er meer duidelijkheid is betreffende uw afreis.

We zijn telefonisch niet bereikbaar. We voelen soms onbegrip van klanten, en we begrijpen dat. 

Maar om de vele groepen en het werk zo gestructureerd mogelijk aan te vangen en op te volgen,

hebben we voor deze optie gekozen. Anders is het vele werk helaas niet werkbaar.



De voorbije jaren hebben we kunnen rekenen op de steun van ons trouwe cliënteel,

en we zijn ervan overtuigd dat we uw vertrouwen zeker zullen hebben voor de toekomst.

We blijven er voor gaan, samen met u #samensterk !

Dank voor uw begrip in deze uitzonderlijke omstandigheden. 

Draag zorg voor jezelf en je naasten ! 

Trudo Carlier,

De Blauwe Vogel 1609

 

 


Update 11-04-2020 (11u00)


Op dit moment weten we met zekerheid dat de reizen dus tem 3 mei al sowieso niet zullen doorgaan.


( het kan zijn dat u op dit moment enkel een algemene mail hebt gekregen waarin vermeld stond dat jouw vertrek werd geannuleerd.


Dat komt omwille van het feit dat we sowieso eerst prioriteit geven aan de klanten verwittigen dat de reis niet doorgaat.


Van zodra er vervolgens nieuwe info binnenkomt, gaan we je hierover contacteren. Dus geen paniek als je nog geen nieuwe informatie hebt bekomen ).

 

Er werden ook al verschillende groepen gecontacteerd voor het vertrek in mei. Dit heeft te maken met het feit dat we hier wel al concrete info van binnen kregen.

 

Ieder dossier is uniek en we werken stap voor stap.
 

We doen er alles aan om onze klanten zo goed mogelijk verder te helpen. 
 

Sommige vragen zullen echter op dit moment nog onbeantwoord blijven, daar we voor verschillende groepen
 

nog aan het wachten zijn op verdere instructies van leveranciers, overheden, ...
 

In dat geval vragen we dus nog even wat geduld en begrip.
 

Niettegenstaande wensen jou en je familie fijne paasdagen toe!

 

Vrolijk Pasen - Podencoworld

 

 

Update 23-03-2020 (16u00)

 

Alle vertrekken tot en met 30 april zullen helaas niet doorgaan!

Klanten die vóór 19 april normaliter zouden vertrekken, kregen vanuit de Blauwe Vogel al een algemene mail dat de reis NIET zal plaatsvinden.

Klanten die tussen 20 april en 30 april normaliter zouden vertrekken, zullen eerstdaags vanuit de Blauwe Vogel ook een algemene mail ontvangen.

( niets ontvangen? Dat kan. Maar geen zorgen, want wij zorgen ervoor dat iedereen sowieso wordt gecontacteerd met een alternatief ).

Dus algemene oproep: u hoeft ons zelf niet te contacteren. Ieder dossier is uniek en we bekijken alles stap voor stap.

 

We geven alle reizigers de mogelijkheid hun geboekte reis te verplaatsen naar een latere vertrekdatum.

Hierbij volgen we de policies van onze partners om de uiterst toegestane reisdatum te bepalen.

Bij sommige leveranciers is het nog even wachten op welke maatregelen ze hanteren.

Hoe dan ook stellen we alles in het werk om de geboekte reis op een latere datum te kunnen laten doorgaan.

Het omboeken is gratis, maar eventuele supplementen die verbonden zijn aan een ander prijsseizoen, zijn door de klant te bekostigen.

 

 

Update 19-03-2020 (16u00)

 

 

Ondertussen zijn de maatregelen in eigen land drastisch verscherpt om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan. 

Uiteraard zit u met veel vragen. Logisch. Wij ook.

Daarom deze mail om u alvast een stukje tegemoet te kunnen komen op enkele vragen die er momenteel toch wel zijn.


U heeft een reis bij de Blauwe Vogel geboekt met een vertrek tem 19 april? 

Wel, we gaan geen risico nemen voor deze vertrekken, en gaan u dus helaas (misschien opgelucht?) niet laten vertrekken op vakantie!

Dit is een ongeziene situatie waarbij we intern met man en macht de nodige maatregelen treffen.

Door de snel veranderende situatie is het
 onmogelijk om iedereen gelijktijdig te informeren. 

Bellen of mailen voor meer info heeft dan ook weinig zin.

Daarom deze algemene oproep om ons NIET zelf te contacteren.

Indien de huidige situatie uw afreis treft, zal er contact met u worden opgenomen.
Voor de meeste gevallen tot eind maart/half april is dit reeds gebeurd.
Indien niet, mag u zeker nog een bericht van ons verwachten. Ieder dossier is uniek en we bekijken alles stap voor stap.


Voor alle afreisdata na 19 april hebben we op dit moment nog geen informatie beschikbaar.
 
We geven alle reizigers de mogelijkheid hun geboekte reis te verplaatsen naar een latere vertrekdatum.
Hierbij volgen we de policy van onze partners om de uiterst toegestane reisdatum te bepalen.
Bij sommige leveranciers is het nog even wachten op welke maatregelen ze hanteren.
Hoe dan ook stellen we alles in het werk om de geboekte reis op een latere datum te kunnen laten doorgaan.

Het omboeken is gratis, maar eventuele supplementen die verbonden zijn aan een ander prijsseizoen, zijn door de klant te bekostigen.


Mogen we dus ook vriendelijk vragen om niet zelf al met voorstellen af te komen, daar we anders het overzicht zouden verliezen. Wij contacteren de klant.

 

 

Update 16-03-2020 (17u00)
 

We zijn met man en macht bezig aan een ware bel-marathon en een zware uitdaging. Momenteel wordt elke klant door ons persoonlijk gecontacteerd ivm zijn of haar afreis.

We doen dit gefaseerd! Dwz dat we momenteel in fase 1 zitten om iedereen op de hoogte te stellen dat de afreis in kwestie niet zal kunnen plaatsvinden (momenteel alle afreizen tem einde april ).

In een volgende fase wordt iedereen op de hoogte gesteld voor de verdere afhandeling van zijn of haar dossier.

Warme oproep: lieve klanten, mogen we aub vragen om ons niet zelf te contacteren en ons de nodige adem -en werkruimte te geven die nodig is om alle klanten zo goed mogelijk te informeren.

Wij zullen u zelf contacteren in de komende periode om een voorstel te bespreken. We werken in chronologische volgorde.

Nu alvast een welgemeende dankjewel voor het geduld en begrip in deze zeer moeilijke omstandigheden.

 

 

Het reiskantoor zal vanaf maandag 16 maart NIET meer toegankelijk zijn voor bezoek.

Dit omdat het Corona virus zeer besmettelijk is, en we iedereen van ons topteam broodnodig hebben.

Onze medewerkers zijn onze grootste schat, we moeten ze dan ook als kostbaarheden verzorgen.

Ook de 14 telefoonlijnen hebben we allemaal nodig om jullie te kunnen bereiken.

 

 

Contacteer ons dus via de website of via info@deblauwevogel.be

 

 

Als U afreist in Mei of later heeft het geen enkel nut om ons te contacteren.

Wij hebben - net als iederen - hierover geen enkele informatie.

( ter info : onze eigen overheid weet op dit moment ook niet wat er gebeurd na 3 april in ons eigen land . . . )

Hierover dan ook vragen stellen, heeft geen enkel nut. Wij ( en iemand anders ook niet ) kan hierop een zinnig antwoord formuleren.

 

 

Als u met een dringende vraag zit, kan u dit het snelst & gemakkelijkst via ons formulier doen.

 

Klik hier :
 

https://www.deblauwevogel.be/index.php?pg=content&ID=6

 

Dan beantwoorden we u altijd heel spoedig.

Ons team is 7 dagen op  7 van 09.00 tot 22.00 uur werkzaam ( inderdaad : ook in de weekends )

 


Zeker een woord van dank voor ons team : ze doen super prestaties in deze helse tijden.

Denk daar aub ook even aan, als u ze aan de lijn krijgt : wees een beetje hoffelijk en beleefd.

Met schreeuwen en tieren komen we geen stap verder.

En het is ook niet hun fout, dat u niet meer mag reizen.

Zij kunnen er ook NIETS aan doen, dat ons land en de wereld in zo een situatie is aanbeland.

Wij moeten dat, net als U, ondergaan en zoeken naar haalbare oplossingen.

( voor zover dat in onze zeer beperkte macht ligt )


We werken sowieso met hart en ziel voor U, 7 dagen op 7, de klok rond.

 

 

Om even te schetsen, de toestand waar we de komende weken in Vlaanderen naar evolueren :
 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ugent-professor-in-open-brief-laat-me-de-verwarring-wegnemen-er-komt-een-drama-op-ons-af~ae1d9629/

 

Daar word je stil van, heel stil...

 


 

 

Veel courage & levensmoed aan iedereen.

We gaan het nodig hebben in deze moeilijke tijden.

Laten we dus lief zijn voor elkaar & vooral steunen met warmte en begrip.


Trudo Carlier,

De Blauwe Vogel 1609.

 

Alle bovenstaande informatie is louter informatief, zoals ons werd meegedeeld door onze leveranciers.

De Blauwe Vogel kan niet verantwoordelijk gehouden worden over de juistheid van deze informatie.

Afbeeldingsresultaat voor de blauwe vogel



Hoewel deze aanbieding met de grootste zorg wordt samengesteld zijn de hierboven vermelde gegevens steeds onder voorbehoud van eventuele fouten en beschikbaarheid.
Het gebruikte beeldmateriaal is steeds informatief bedoeld en in geen geval bindend.